zaterdag 11 juni 2011

Nothing But The Blood



Ik vind dit een erg mooi lied, omdat de zanger (Matt Redman) erin zingt wat het bloed van Jezus voor ons heeft gedaan!


Your blood speaks a better word
Than all the empty claims I’ve heard upon this earth
Speaks righteousness for me
And stands in my defense
Jesus it’s Your blood

What can wash away our sins?
What can make us whole again?
Nothing but the blood
Nothing but the blood of Jesus
What can wash us pure as snow?
Welcomed as the friends of God
Nothing but Your blood
Nothing but Your blood King Jesus

Your cross testifies in grace
Tells of the Father’s heart to make a way for us
Now boldly we approach
Not by earthly confidence
It’s only Your blood

We praise You for the blood
We praise You for the blood


Nederlandse vertaling:
Uw bloed spreekt een beter woord (voor ons)
Dan al de lege claims die ik op deze aarde heb gehoord
Spreekt over rechtvaardigheid voor mij
En staat in mijn verdediging
Jezus, het is Uw bloed

Wat kan mijn zonden wegwassen?
Wat kan ons weer heel maken?
Niets behalve het bloed,
Niets behalve het bloed van Jezus
Wat kan ons schoonwassen als sneeuw?
Welkom heten als de vrienden van God?
Niets behalve het bloed,
Niets behalve Uw bloed, koning Jezus.

Uw kruis getuigt in genade
Vertelt van het hart van de Vader om voor ons de weg vrij te maken
Nu naderen we U zonder vrees,
niet bij aards vertrouwen,
Alleen maar door Uw bloed.


Matt Redman zingt hier over dat we zonder vrees dichterbij mogen komen bij God, dat Hij door Jezus de weg heeft vrijgemaakt. Dat we dat niet zelf kunnen, maar dat we dat mogen door wat Hij heeft gedaan voor ons! En dat is wat genade betekent.

Paulus schreef:

"Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef (hij bedoelt 'in mijn lichaam'), leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven"

2 opmerkingen:

  1. Heb je gelijk in broertje, van die gebruikte handdoeken. Maar die had ik niet zo veel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Jake,

    Dit is een mooi lied. Kun je ons het komende seizoen ons aanleren.
    Welkom in De Fontein ( www.defontein-nijkerk.nl)

    Bert Markerink
    Nijkerk

    BeantwoordenVerwijderen