maandag 26 april 2010

Overgave

Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven – Galaten 2:20

Daarstraks las iemand dit vers aan mij voor, en ik kan er eigenlijk alleen maar stil van worden (of juist niet!). Te weten dat je het niet zelf hoeft te doen, niet het verdienen van wat Jezus voor je heeft gedaan, en dat wat je nog mag doen, wat je nog leeft, dat je dat met Jezus mag doen. Dat is wat genade en liefde echt is. Jezus´ liefde voor ons is niet iets wat je hoeft te verdienen, geen lening die je moet terugbetalen, heeft geen kleine lettertjes, wordt niet gestopt als je iets fout doet. Iedere fout van ons, heeft Hij gedragen. Dat is het evangelie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten