dinsdag 24 april 2012

Steeds meer op Jezus vertrouwen

Vandaag hoorde ik een predikant iets erg moois vertellen. Hij vertelde over een zendeling, die hem had gezegd dat hij door de jaren heen steeds meer op Jezus was gaan vertrouwen. Ik vind dat erg bijzonder om te horen. Ik weet niet of je het herkent, maar ik heb vaak de neiging om op mezelf te willen vertrouwen, om alles zelf te willen doen. Om zelf een supergoed leven te leiden. Maar God heeft iets heel anders voor ogen: Hij wil dat we steeds meer leren om niet van onszelf afhankelijk te zijn, maar op Hem te vertrouwen. Dat is echt mooi, dat dat mag, en mijn gebed is dat ik en jullie daarin mogen groeien, dat we het steeds meer van Hem gaan verwachten, van Jezus, die alles voor ons gedaan heeft!

In Filippenzen 3 schrijft Paulus dat hij alles wat hij van zichzelf had niets heeft geacht. Hij wilde ook steeds meer op Jezus vertrouwen, en niet op de dingen die hij zelf goed deed. Want ook al leek het of hij alles goed voor elkaar had, toch bouwde hij aan zijn eigen koninkrijk en niet aan dat van God. Maar hij zei: Ik laat alles achter, en ren naar het doel, naar Jezus, met mijn hele leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten